Tekst (smal)

Symbolische starthandeling ombouw Amstelveenlijn

Op 1 februari vond de symbolische starthandeling van de Amstelveenlijn plaats. Portefeuillehouder Gerard Slegers van Vervoerregio Amsterdam en wethouder Rob Ellermeijer gaven feestelijk het 'startsein' voor de start van de werkzaamheden.

Al geruime tijd wordt hard gewerkt aan de voorbereidende werkzaamheden voor de ombouw van de Amstelveenlijn (sneltram 51). Nu begonnen wordt met de funderingswerkzaamheden, is het hoog tijd om de start van de daadwerkelijke ombouw te markeren met een symbolische starthandeling. Beide heren 'trommelden' samen met drie percussionisten een damwand in de grond bij halte Kronenburg. De bouwvakkers en omwonenden werden getrakteerd op warme hotdogs en verse frietjes. “Het is mooi om te zien dat na de jarenlange voorbereidingen het grotere werk nu is begonnen. Samen met aannemer Vital en de Vervoerregio Amsterdam werken we aan een tramverbinding die Amstelveen verdient; sneller, maar vooral betrouwbaar en veilig.” Aldus wethouder Ellermeijer.

Einde sneltram 51 nabij

Sneltram 51 stopt op 3 maart 2019 definitief met rijden in Buitenveldert en Amstelveen. Vanaf dan start hoofdaannemer VITAL met werkzaamheden langs het gehele traject van Westwijk t/m de halte De Boelelaan/VU. Ook gaan de bussen 55 en 551 rijden. Tijdens informatieavonden op 6 en 7 februari bent u van harte welkom om u hierover bij te laten praten. Locaties en tijden vindt u op www.amstelveenlijn.nl.

Amsteltram

Met de start van de werkzaamheden is een begin gemaakt met de realisatie van de Amsteltram. De eerste regionale tramlijn die Uithoorn met Amsterdam Zuid verbindt. “De Amsteltram gaat een belangrijke rol spelen in de openbaar vervoerverbindingen aan de zuidkant van Amsterdam, een ontwikkeling die hard nodig is. Dit is het eerste project dat de Vervoerregio van A tot Z coördineert en dat is best iets om trots op te zijn. We ondersteunen niet alleen met financiën, maar ook met onze kennis en expertise. Op die manier werken we samen om de regio beter bereikbaar te maken”, aldus portefeuillehouder Gerard Slegers van de Vervoerregio Amsterdam.
De ombouw van de Amstelveenlijn wordt gerealiseerd door de afdeling Metro en Tram van de gemeente Amsterdam in opdracht van de Vervoerregio Amsterdam.

Vervoerregio Amsterdam maakt gebruik van cookies

Beste bezoeker,

Op onze website plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken, het gebruik te kunnen meten en onze website te kunnen verbeteren. Uit deze cookies zijn geen persoonlijke gegevens te herleiden, ze zijn volledig geanonimiseerd.

Wij bieden u de mogelijkheid om onze artikelen via de website te plaatsen op social media. Wanneer u hiervoor kiest, wordt u doorgeleid naar een andere partij. Op social media kunnen er andere instellingen en voorwaarden gelden. Stelt u zich hiervan op de hoogte.

Door op ‘Akkoord’ te klikken of deze website te gebruiken ga je akkoord met het plaatsen van functionele en analytische cookies.

Vervoerregio Amsterdam maakt gebruik van cookies

Beste bezoeker,

Op onze website plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken, het gebruik te kunnen meten en onze website te kunnen verbeteren. Uit deze cookies zijn geen persoonlijke gegevens te herleiden, ze zijn volledig geanonimiseerd.

Wij bieden u de mogelijkheid om onze artikelen via de website te plaatsen op social media. Wanneer u hiervoor kiest, wordt u doorgeleid naar een andere partij. Op social media kunnen er andere instellingen en voorwaarden gelden. Stelt u zich hiervan op de hoogte.

Door op ‘Akkoord’ te klikken of deze website te gebruiken ga je akkoord met het plaatsen van functionele en analytische cookies.